Τα κοσμήματα της Τζίνα
Λολομπριτζίτα θα δημοπρατηθούν από τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s
της Γενεύης στις 14 Μαΐου. Μέρος των εσόδων από την πώληση τους θα
διατεθούν για τους σκοπούς της έρευνας γύρω από τα βλαστοκύτταρα.
Τη δεκαετία του ’50 και του ’60 η Ελλάδα χωριζόταν και
«βουγιουκλακικούς» και «καρεζικούς» και η Ιταλία διχαζόταν ανάμεσα στην Σοφία
Λόρεν και την Τζίνα Λολομπριτζίτα. Η «Λολό», όπως την αποκαλούν χαϊδευτικά οι
Ιταλοί μπορεί να μην είχε μια καριέρα αντίστοιχη με αυτή της Λόρεν σε διάρκεια
ή φιλμογραφία, διέγραψε όμως έναν λαμπερό κύκλο ικανό να δημιουργήσει το
προσωπικό της μύθο. Από τις δεκαετίες του ’50 και του ΄60 έχουν απομείνει να
στηρίζουν αυτόν τον μύθο ταινίες και φωτογραφίες, αδιάψευστα ντοκουμέντα της
ομορφιάς και του σεξ απίλ της αλλά και… κοσμήματα! Κοσμήματα που δημοπρατούνται
από τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s της Γενεύης στις 14 Μαΐου στη
δημοπρασία Magnificent Jewels and Noble Jewels και μέρος των εσόδων από την
πώληση τους θα διατεθούν για τους σκοπούς της έρευνας γύρω από τα βλαστοκύτταρα.
Από
την προσωπική συλλογή της σταρ θα διατεθούν 22 εξαιρετικά κοσμήματα του οίκου
Bulgari, που φορέθηκαν από την Λολομπριτζίτα σε σημεία ορόσημα της καριέρας
της, και τα οποία πρωταγωνιστούσαν στην έκθεση «Bulgari -125 Χρόνια
Ιταλικής Μεγαλοπρέπειας», η οποία πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2009-2012.
Στα κορυφαία κομμάτια περιλαμβάνονται ένα ζευγάρι κρεμαστά σκουλαρίκια
από φυσικά μαργαριτάρια και διαμάντια που δημιουργήθηκε το 1964 (εκτ.
$600.000-1.000.000), ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι 19,03 καρατίων, του 1962 (εκτ.
$600.000-1.000.000) και ένα σετ βραχιόλι-περιδέραιο του 1954 (εκτ.
$300.000-500.000). Από τον ίδιο οίκο έχουν δημοπρατηθεί κοσμήματα μεγάλων σταρ
όπως η Άβα Γκάρντνερ, η Μαρλεν Ντίτριχ, η Μαρία Κάλλας κ.α. «Στάθηκα
αρκετά τυχερή ώστε να μου έχουν δοθεί πολλοί ρόλοι στην ζωή μου – ως ηθοποιός,
ως μητέρα, ως φωτορεπόρτερ, ως πρέσβειρα της Διεθνούς Οργάνωσης Τροφίμων και
Γεωργίας και ως καλλιτέχνιδος. Ξεκίνησα να συλλέγω κοσμήματα Bulgari τις
δεκαετίες ’50 και ’60, μαγεμένη από την υπέροχη τεχνική και το διακριτό στιλ
αυτών των κομματιών. Με συνόδευσαν σε πολλά ταξίδια, τόσο επαγγελματικά όσο και
προσωπικά, και φέρουν τα αρώματα εκείνων των εποχών και των συναρπαστικών
ανθρώπων που γνώρισα κατά την διάρκεια αυτών των ταξιδιών. Αυτές τις μέρες
επενδύω το χρόνο μου στην καριέρα μου ως γλύπτρια. Μετά από περισσότερα από 65
χρόνια έχω κάνει έναν πλήρη κύκλο, επιστρέφοντας σε όσα έμαθα στην Σχολή Καλών
Τεχνών της Ρώμης. Ως γλύπτρια ελάχιστη ανάγκη έχω από κοσμήματα, και γι’αυτό
αποφάσισα ότι είναι η καλύτερη στιγμή να τα μοιραστώ με άλλους συλλέκτες. Με το
να κάνω αυτό, μπορώ επίσης να βοηθήσω έναν σκοπό για τον οποίο έχω ιδιαίτερο
ενδιαφέρον, αυτόν της έρευνας των βλαστοκυττάρων και της θεραπείας μέσω αυτών,
η οποία πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι δωρεάν διαθέσιμη για κάθε παιδί. Είναι
επιθυμία μου μέρος από τα κέρδη των πωλήσεων να διατεθούν προς βοήθεια ίδρυσης
ενός διεθνούς νοσοκομείου για την έρευνα των βλαστοκυττάρων» δήλωσε αναφορικά
με τη δημοπρασία η Τζίνα Λολομπριτζίτα.
Η
Λολομπριτζίτα υπήρξε σταρ σταρ τόσο της Τσινετσιτά όσο και του Χόιλιγουντ,
παίζοντας σε ταινίες όπως «Ψωμί έρωτας και φαντασία» με τον Βιττόριο Ντα Σίκα,
«H Ωραία των Ωραίων», «Mare matto», «Tο τσίρκο», όπου συμπρωταγωνίστησε με τον
Mπαρτ Λάνκαστερ και τον Tόνι Kέρτις, η «Ωραία της Ρώμης», «Σολομών και η
βασίλισσα του Σαββά» κα. Ντεμπουτάρισε το 1946 στα 19 της, μια και όπως θυμάται
η ίδια «ήμουν νέα, χαριτωμένη, οι σκηνοθέτες με σταματούσαν στον δρόμο κι εγώ
δεχόμουν να παίζω πού και πού κανένα ρολάκι για να πληρώνω τις σπουδές μου.
Μαζί με τη Σιλβάνα Mαγκάνο τρέχαμε από δω κι από κει και κάναμε τις κομπάρσες
για χίλιες λιρέτες τη μέρα». Με τα χρήματα από το σινεμά σπούδαζε στην Σχολή
Καλών Τεχνών. Εκθαμβωτική καλλονή μεσουράνησε, αλλά όταν οι ρυτίδες άρχισαν να
καταγράφονται αδυσώπητα από τον φακό και οι ρόλοι να λιγοστεύουν αποσύρθηκε από
τον κινηματογράφο, μόλις στα 48 της και ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία, την
φωτογραφία – είχε μάλιστα πάρει και αποκλειστική συνέντευξη από τον Φιντέλ
Κάστρο – και την γλυπτική. «Σπούδαζα στη Σχολή καλών Tεχνών, είχα το μυαλό μου
στη ζωγραφική και στη γλυπτική, και να που τώρα ξαναγυρίζω σ’ αυτά,
ενσωματώνοντας στα έργα μου όσα έζησα τόσα χρόνια στον κινηματογράφο» έχει πει
η ίδια. Πριν λίγα χρόνια μάλιστα παρουσίασε μια έκθεση με γλυπτά της, 38
ορειχάλκινα αγάλματα κλασικού στυλ στο Μουσείο Πούσκιν της Μόσχας. Σήμερα,
στα 86 της, όμορφη και σε αυτή την ηλικία, μένει πάντα – από το 1949 – στο
ράντσο της στη Σικελία, όπου έχει φτιάξει και το προσωπικό της μουσείο. Υπήρξε
παντρεμένη από το 1947 μέχρι το 1971 με τον σλοβένο Μίρκο Σκόφιτς, με τον οποίο
απέκτησαν ένα γιο. Ο σύζυγός της άφησε την ιατρική για να γίνει ο
προσωπικό της μάνατζερ και η «Λολό» κάνοντας κάποια στιγμή έναν απολογισμό της
κινηματογραφικής καριέρας ξεκαθάρισε ότι εκείνος ευθυνόταν για πολλά από αυτά
που δεν έγιναν σωστά, δίνοντας ως αντίθετα παραδείγματα την σχέση της Λόρεν με
τον Πόντι και της Μόνικα Βίτι με τον Ντίνο Ντε Λαουρέντις. Η προσωπική της ζωής
απασχόλησε πολύ έντονα τη δημοσιότητα ξανά το 2006 όταν ανακοίνωσε τον αρραβώνα
της με τον 45χρονο Ισπανό επιχειρηματία Χαβιέ Ριγκό με τον οποίο είχε γνωριστεί
το 1984 στο Μόντε Κάρλο και ήταν σύντροφός της έκτοτε παρά τα 34 χρόνια που
τους χώριζαν. Από τον περασμένο Ιανουάριο όμως η Λολομπριτζίτα βρίσκεται σε
δικαστική διαμάχη με τον Ριγκό, κατηγορώντας τον για απάτη και συγκεκριμένα για
την εκτέλεση μυστικού γάμου με μια γυναίκα που υποδυόταν την «Λολό», με στόχο
την περιουσία της. Τι
μένει από όλα αυτά; «Σπούδασα ζωγραφική και γλυπτική και έγινα
ηθοποιός κατά λάθος. Είχα πολλούς εραστές και έχω ακόμη ειδύλλια.
Είμαι κακομαθημένη. Σε όλη μου τη ζωή, είχα υπερβολικά πολλούς θαυμαστές…» λέει
η ίδια.
πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου